Idrottsföreningen som arbetsgivare

Ni som idrottsförening kan i vissa fall behöva registrera er som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter när ni betalar ut ersättningar till idrottsutövare eller andra anställda.

Sidan uppdaterades: 11 januari 2024

Vi ger dig förutsättningar för att du ska kunna göra rätt och svarar på dina frågor.

Under webbseminariet får du information om bland annat

  • vem som ska registrera sig som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter
  • vad ”halva prisbasbeloppsregeln” innebär
  • vad som gäller för arvoden, reseersättningar, tävlingsvinster, förmåner med mera
  • hur du gör för att lämna arbetsgivardeklaration till Skatteverket.

Seminariet görs i samarbete med idrottsförbunden runt om i landet.

Du har möjlighet att ställa frågor via en chatt under hela sändningen.

Plats:

Skatteverkets hemsida via webbseminarium

Datum:

måndag 10 juni 2024

Starttid:

Kl. 10.00

Sluttid:

Kl. 11.15

Sidan publicerades: 11 januari 2024